Friday, December 31, 2010

16. it wasnt a good start..

okay!dh masuk tahun baru..semua org celebrate smpi x ingat dunia..semua org pn,walau dmana pn berada,akn pk tmpat yg pling best ntok sambut new year..bg aku,dpt tgk bunga api pn,ok dah..tp diz year xdpt..it wasnt a good start,anyway..=(

n aku sure,kalo kat kl,dataran tu,mmg bnyak la org dgn konset skali..knape kna sambut new year kalau:

  • diri kita masih sama
  • x inginkan perubahan
  • fikiran xlebih matang
  • kita xrase nk buat perubahan

knape kna sambut new year,klo everyday pn same je..xde beza pn..knape kna smbut new year,klo sbnrnya awal muharam la tahun baru dlm Islam..knape kna smbut beriya-iya,pdhal,kita ptt bersyukur krn dpt 1 hari lg,insyaAllah,dgn izinNya,untuk beramal..alhamdulillah..=)

hmm..aku nie dh lame sgt tersesat nie..kembalikan aku kejalanMu,Ya Allah..dan jadikanlah tahun ini sbgai tahun bg ku menambahkan lg keimanan dan ketaqwaan kpdMu..aku mohon,dipermudahkan olehMu..moga nyawa ku ditarik,di dalam keadaan iman yg penuh kpdMu..dan bimbinglah aku kjaln yg trbaik untukku yg Kau redhai..seseungguhnya,Engkau Maha Mengetahui..amin..

btw,hmm..as i said,it wasnt a good start..but i hope,this is just a bitter beginning for a sweet ending..to keep myself prepared for the upcoming days ahead..=) n if God will,i'll face them with a smile..coz this too,shall pass..by time..=)

SELAMAT TAHUN BARU! =)

*u'll go too somehow..it's just a matter of time..i screwed up..=(

*oh hati,tlg kuat..this too,shall pass..

No comments: