Saturday, December 31, 2011

49. kanak-kanak tahun baru

aku bgun pagi, buat rutin harian. turun katil, trus bukak nota  tekan button on dkt laptop. duduk tunggu laptop on, aku pergi la buat ape-ape yang patut.


online, benda wajib aku bukak, fb, twitter, blog and livescore.


kawan sekolah menengah aku ade post terbaru. aku bace. menarik jugak tajuk nie. aku rse aku pun berfikiran yang same.


aku bukak fb. tgk noti, komen2 sket, tgk news feed. mengeluh panjang. isu yang kawan aku post td, same jadi dekat aku.




" i miss you,sayang"
"you la cinta i sampai mati, i tak akan cinta org lain mcm u"
"di tahun baru ini, aku hidup sorg-sorg,die telah pergi dgn org lain. apalah makna tahun baru ini tanpa die"
"aku dah xkan bercinta dah,aku janji die yang terakhir"
"aku rasa mcm nk pergi dari dunia ini. dia telah pergi.."


dhtu,ade pulak budak perempuan yang letak gmbr seksi dan caption yang xboleh blah. beribu komen lelaki gatal dkat bwh gmbr. 


aku mcm ................................*speechless..pfffffffffft


budak-budak belasan tahun, yg sekolah rendah lagi pn ade..
*rupanya aku ade fren sekolah rendah kt fb..haha..


aku macam terdiam. rimas pn ade.
apa yang kamu bangga sgt dengan budak hingusan yang kamu anggap gf dan bf sampai mati?
apa yang kamu fahan psl hubungan, cinta dan rindu?
apa yang kamu fikir tentang masa depan maruah sendiri?


aku yang sudah lebih dua dekad hidup pn, masih tidak faham
masih mencari makna dan tujuan hidup,
kau sudah berani ingin menamatkan riwayat sendiri kerana budak hingusan.


lebih baik kamu bangga dengan buku rekod kecemerlangan sendiri..
lebih baik kamu faham kan subjek-subjek di kelas..
perjalanan kamu jauh lagi.sangat jauh.


aku dahulu,
masih lagi bertepuk tampar, berkejar-kejaran tidak kira lelaki perempuan.
jatuh bergolek dlm longkang bengkok tulang pipi, smpi sekarang ade tnda.
masih belum puas main masak-masak.
surat bwh meja ade bentuk hati pn, aku xtahu apa makna.
lelaki telefon rumah pn,ayah aku marah.




bak kata kawan aku,

kanak-kanak sekarang lebih beremosi,
itu tidak bagus,
sementara boleh menikmati zaman kanak-kanak,
lebih baik bergembira, spy nnt ade sesuatu yang gembira untuk di kenang.




bg aku,
budak-budak sekarang kena lebih kreatif,
mcm mase zaman aku dulu.


bukan menghadap teknologi sepanjang masa.
ye,aku salahkan teknologi.


sbb kdg2 aku pun xsuke teknologi.
sbb teknologi menghubungkan orang.




selepas aku tapis budak-budak sekolah dalam fb aku,
aku pn menggunakan button unfriend.






No comments: