Wednesday, March 21, 2012

tamat.terakhir.

aku mahu berhenti menulis.
kerana aku menulis hanya untuk dia,
hanya kerana perasaan
aku untuk dia.

tapi,
tak berguna rupanya,
kerana tidak dihargai..

kerana,
dia menulis bukan untuk aku,
dan kerana,
dia juga sudah tidak menulis untuk aku,
hanya menulis untuk orang lain,
dan sudah ada yang lain yang akan menulis untuk dia.

aku makan hati.
tidak dihargai.
puisi yang dicanang untuk aku,
ruoanya bkn untuk aku.
bukan untuk aku sahaja.

aku jadi beku,
idea aku terus hilang.

aku gmbrkan kau bulan,
tp kau bukan bulan yang punya aku sahaja.

aku sudah tidak boleh terima,
kisah ini bukan seindah dahulu,
terlalu byk garamnya.

idea aku membeku,
membaca puisi kau dan dia,
tapi aku sudah tidak boleh beritahu..

aku sayang kau.
sungguh.
tapi mungkin kisah ini akan tamat tidak lama lagi.


.


No comments: